Kuulun ehdottomasti aamu lähtöjen kannattajiin. Tämän kauden ajoista vaikeimmat ovat juuri olleet illalla alkaneet. Kuten tämä kelkkatehdas reissukin vaikka otin päivällä kauneusunet ja lepäsin ennen lähtöä niin kyllä väsytti moneen otteeseen ajon aikana. Pitää ottaa opiksi ja tehdä vain aamulähtöjä jos suikin mahdollista.
Kuvia on, tulevat näkyville huomenna jos koneet suo, tänään ei onnistunut viidessä minuutissa.
Ajoin mittarin mukaan 1690 ja GPS sanoi matkan olleen pidempi

Takasin tullessa yritin ajaa tankin kuivaksi mutta ahteria poltteli jo 340km kohdalla ja kompuutteri väitti että vielä voisin jatkaa yli 70km niin kurvasin Kajaaniin kahville. Toinen siivu Vaajakoskelle sekin 300km joten paluu matka kävi samaan tahtiin kuin menomatka.
Tämä matka osoitti että kyllä Suomessakin saisi usean vuorokauden ajoon 4-6 tunnin tauon mutta se sitten vaatii tiukkaa istumista pyörän päällä ja kalustolta kohtuullista toimintasädettä ja kuskilta kovaa luonnetta.
Itse kelkkatehtaasta välittyi erittäin positiivinen kuva, tekemisen intoa ja ylpeyttä, Hienoa Suomalaiset. Pikainen testi ajo Spyderillä oli jännä kokemus. Vaikka ennen lähtöä varoitettiin että ohjaus toimii kuten moottorikelkassa että kun ohjaustangosta vääntää oikealle niin laite menee oikealle eikä se tottele mitään vastaohjausta niin eiköhän ensimmäisessä tilanteessa tien päällä kun aloin väistämään vasemmalle kääntyvää autoa niin selkärangasta lähti komento kädelle työntää ohjaustankoa oikealla kädellä ja kas kummaa spyderi lähtikin seuraamaan autoa eikä väistämään kuten olin tarkoittanut. Itse laiteesta jäi mieli kuva että se on moottorikelkka johon on laitettu pyörät. Hauska värkki mutta kyllä minä mieluummin ajaisin tehtaan omia tuotteita eli kelkkoja niiden oikeassa ympäristössä talvella.